Partnerji projekta CYCLING WATERWAYS spoznali dobre prakse razvoja kolesarstva na Danskem

Partnerji projekta CYCLING WATERWAYS, med katerimi je tudi RRA Gorenjske – BSC Kranj, si prizadevajo za spodbujanje kolesarjenja vzdolž vodnih poti. V začetku oktobra smo se srečali v mestu Horsens na Danskem, od koder prihaja danski partner, Destinacija Kystlandet, ki je gostil tokratni študijski obisk.

Uvodoma je predstavnica gostitelja, Pia Schildknecht Taylor, predstavila strategijo trajnostnega turizma destinacije Kystlandet (»obalne dežele«), kjer ima kolesarjenje ob vodnih poteh ključno vlogo pri prihodnjem razvoju območja. Poudarila je pomembnost sodelovanja z deležniki, lokalnimi skupnostmi, podjetji, lastniki zemljišč in drugimi, ki si prizadevajo za razvoj kolesarstva.

Mette Rohde Böwadt iz organizacije, pristojne za razvoj turizma na naravnih in obalnih območjih (Dansk Kyst-og Naturturisme) je predstavila razvoj kolesarskega omrežja na Danskem, s ciljem vzpostaviti 30.000 kilometrov varnih kolesarskih povezav.

Peter Sørensen, župan občine Horsens in tudi sam navdušen kolesar, je delil informacije o spodbudah, ki jih  za porast kolesarstva in zmanjševanje motornega prometa namenja občina: gradnjo privlačne infrastrukture (hitre kolesarske poti, varna križišča, kolesarnice), brezplačno izposojo mestnih koles, letne kampanje za prihod na delo s kolesom, spodbujanje rekreativnega kolesarjenja, gradnjo gorsko-kolesarskih poti…

Trine Have, Destinacija Kystlandet, je prisotne seznanila z javno bazo geoinformacijskih podatkov GeoFA ter njihovo uporabnostjo pri prostorskem načrtovanju outdoor dejavnosti, kot tudi pri načrtovanju kolesarske infrastrukture (kolesarskih poti, oznak, e-polnilnih postaj, popravljalnic koles, počivališč, kolesarnic…).

Drugi dan smo se na tematski delavnici seznanili z zagotavljanjem varnosti na kolesarskih poteh. Izkazalo se je, da se vse partnerske regije srečujejo s podobnimi izzivi. Največkrat je bila izpostavljena problematika vzdrževanja kolesarskih poti ter usklajevanje z lastniki zemljišč in s tem povezano zagotavljanje varnostnih standardov.

Bjarke Butt Eriksen, direktor za tehnologijo in okolje na Občini Horsens, je udeležencem predstavil Mobilnostni načrt občine Horsens 2035. Načrt, ki je v zaključni fazi priprave, vsebuje šest komponent: zeleni prehod, uporabniki javnega prevoza, pešci, tovorni promet, motoristi, kolesarji. Glavni cilji so izboljšanje prometne varnosti, dostopnosti in trajnosti ter promocija »zelenih« potovalnih navad oz. na kratko: »Mobilnost prihodnosti mora biti enostavna, zelena in varna.« Na področju razvoja kolesarstva so prednostne naloge povečanje deleža kolesarjev, zagotavljanje varnih in zanesljivih kolesarskih poti, razvoj skladne kolesarske infrastrukture in povezljivosti ter izboljšanje dostopnosti mestnega središča.

Trenutno stanje kolesarske infrastrukture, storitev in opreme smo si ogledali tudi na terenu. S kolesi smo se odpravili na študijski ogled kolesarskih poti v mestu in obali fjorda Horsens ter se srečali z grofico Anne Katrine Ahlefeldt-Laurvig, lastnico posestva Stensballegaard. Predstavila je razvoj kolesarskih poti z vidika lastnika zemljišč ter pozitivne učinke sodelovanja z lokalno skupnostjo.

Tretji dan srečanja smo partnerji uskladili aktivnosti, ki nas čakajo v naslednjem semestru projekta. Srečanje se je zaključilo z ogledom otokov v fjordu Horsens in načina prevoza koles z ladjico, ki kolesarjem omogoča enostaven transport med otoki.

 

Več o projektu: https://www.bsc-kranj.si/cycling-waterways/

 

Go Back Example
Update cookies preferences