Naslov projekta: Ohranjevanje, povezovanje in nadaljnji razvoj tradicionalnih družinskih podjetij v turizmu kot dragocene kulturne dediščine na čezmejnem območju
Akronim projekta: Hosted by family
Prednostna naloga programa: Sposobnejša in bolj konkurenčna regija
Specifični cilj: 2.2: Krepitev vloge kulture in trajnostnega turizma pri gospodarskem razvoju, socialni vključenosti in socialnih inovacijah
Tip projekta: čezmejni
Trajanje projekta: 36 mesecev
Skupna vrednost projekta: 980.440,80 EUR
Financiranje: Projekt je v okviru Interreg programa Slovenija-Avstrija sofinanciran s sredstvi Evropskega sklada za regionalni razvoj.
Partnerji:
- Qualifizierungsagentur Oststeiermark GmbH (AT) – vodilni partner
- Fachgruppe Gastronomie der Wirtschaftskammer Steiermark (AT) – projektni partner
- BSC, poslovno podporni center, d.o.o., Kranj (SI) – projektni partner
- Znanstveno-raziskovalno središče Bistra Ptuj (SI) – projektni partner
Cilj projekta:
Glavni cilj projekta je ohranjanje in razvoj turističnih družinskih podjetjih v manj turističnih območjih.
S pomočjo kulturne dediščine in tradicije, prenosa dobrih praks iz Avstrije, optimiziranih sistemov upravljanja obiskovalcev ter usposabljanja turističnih delavcev, bomo družinskim podjetjem in njihovem okolju pomagali, da namesto tekmovanja z velikimi ponudniki nastanitev razvijejo svojo edinstvenost, gostom ponudijo izkušnjo (ne samo nastanitev) in s svojimi storitvami dosežejo višjo dodano vrednost.
Povzetek projekta:
Vse več turistov išče »pristne« počitniške destinacije, kjer so ohranjene regionalne posebnosti in večstoletna kulturna dediščina, ki dajejo regiji poseben značaj. Takšne kraje najdemo tam, kjer so še vedno dejavna družinska podjetja, ki prenašajo kulturno dediščino iz roda v rod in jo ohranjajo za prihodnost. Kakor hitro pa njihovo mesto zavzamejo velike mednarodne verige, je ta dediščina in karakter kraja večinoma za vedno izgubljen.
To se vse bolj pogosto dogaja in obstaja več razlogov za to. Majhna družinska podjetja imajo, v primerjavi z velikimi verigami, slabša izhodišča in pogoje pri rezervacijskih portalih, bankah in dobaviteljih. Vedno večje pomanjkanje delovne sile v gostinstvu in hotelirstvu v družinskih podjetjih večinoma zapolnjujejo družinski člani sami, kar še dodatno povečuje njihovo fizično in psihično obremenitev. Posledica tega je seveda zaprtje družinskega podjetja.
Družinska podjetja imajo kljub temu edinstvene možnosti, da preživijo »tekmo« z velikimi hotelskimi in gostinskimi verigami.
Na začetku projekta bo vzpostavljena mreža 50 družinskih podjetij (25 na avstrijski in 25 na slovenski strani) iz regij programskega območja. V okviru celovite analize sodelujočih podjetij bodo opredeljeni trenutni izzivi in zbrane možnosti uspešnih rešitev. Na podlagi dodatnega strokovnega znanja in mednarodne raziskave dobrih praks bo razvit model »Hosted by family«.
V središču drugega delovnega paketa bo usposabljanje za družinska turistična podjetja, ki bo zagotovilo potrebne kompetence za aktivno uporabo priložnosti za turistična podjetja.
V tretjem delovnem sklopu bo ciljno usmerjeno delo na področju odnosov z javnostmi zagotovilo, da se bo okrepilo zavedanje prebivalstva o edinstveni privlačnosti družinskih podjetij z njihovo večstoletno zgodovino in tradicijo. K temu bodo prispevali spletna platforma, marketinška kampanja in kakovostna brošura s poudarkom na večstoletni kulturni dediščini 50 različnih družinskih kmetij.
Ob koncu projekta bodo zlasti predstavniki mlade generacije povabljeni k oblikovanju skupne vizije za prihodnost družinskih kmetij na obeh straneh meje, ki bo temeljila na različnih projektnih aktivnostih in rezultatih projekta. Ta vizija bo podlaga za trajnostno mrežo ponudbe družinskih podjetij.
Glavne projektne aktivnosti:
- Vzpostavitev mreže turističnih družinskih podjetji iz Slovenije in Avstrije (katere delovanje se ohranja tudi po zaključku projekta) + anketa med vključenimi podjetniki o njihovih izzivih in potrebah.
- Izvedba usposabljanja za vodstvene delavce in zaposlene v turizmu prilagojene manjših družinskim podjetjem (obsežno usposabljanje, ki bo upravljavcem pomagalo pri uspešnem poslovanju).
- Izvedba delavnic in dogodkov prilagojena turističnim družinskim podjetjem na Gorenjskem.
- Študijski obisk – primer dobre prakse družinskega podjetja v turizmu (eno ali več).
- Vizualna predstavitev vseh sodelujočih podjetij (profesionalne fotografije namestitev) in promocija družinskih podjetij.
- Sofinanciranje promocijskih aktivnosti.
- Razvoj priročnika (na osnovi pridobljenih izkušenj v projektu) za ostale ponudnike, ki niso sodelovali v projektu.
- Podpis dogovora o trajnejšem sodelovanju med občinami, projektnimi partnerji in sodelujočimi v projektu.
Spletna stran programa: http://www.si-at.eu/
Javno povabilo za vključitev v projekt »HOSTED BY FAMILY«: Javni natečaj za družinska turistična podjetja